22-02-2024

Even voorstellen: Teun

Leestijd 5 min. leestijd

Teun van Raaphorst is projectmanager bij Allinco en vertelt waarom dat zo’n prachtige baan is, wat klanten van hem kunnen verwachten en waarom hij het bij ons naar zijn zin heeft. Dit zijn vier vragen die we aan hem stelden:

Waarom geven projecten jou voldoening?

‘Al jarenlang heb ik kennis en ervaring in projecten opgedaan. Zowel in de Telecom als in de IT. Het plezierige is dat geen enkele dag hetzelfde is. De ene keer ben je voor een hotelketen bezig, de andere keer voor een afvalverwerker en weer een andere keer voor een logistiek centrum. Het zijn voor mij de klanten die het zo speciaal maken.’

Wat kunnen klanten van jou verwachten?

‘Communicatie vind ik belangrijk. Dat hoeft overigens niet altijd goed nieuws te zijn, maar blijven communiceren is key om samen succesvol te zijn. Klanten kunnen van mij een proactieve houding verwachten, omdat ik geloof dat je allerlei uitdagingen kunt voorkomen als je aan de voorkant de juiste vragen stelt. Aan onze klanten zou ik dan ook willen zeggen: ‘durf te vragen’. Daardoor kun je gezamenlijk extra stappen maken die meer opleveren dan je van tevoren gedacht had.

Wat betekent projectmanagement inhoudelijk?

‘Dat ligt aan het type project, want de ene keer gaat het over netwerken, de andere keer over beveiligingscamera’s en weer een andere keer over een Microsoft Office migratie. Grofweg kun je zeggen dat elk project vertaald wordt naar een planning en de resources die daarvoor nodig zijn. Ook hier is communicatie van groot belang, want een hotel is bijvoorbeeld op andere tijden in te plannen dan het gemiddelde kantoor. Tijdens de opstart- of initiatiefase doen we een final check op datgene wat is afgesproken. Gedurende de opleverfase coördineren ik ook de werkzaamheden die mogelijk door onderleveranciers worden uitgevoerd. Ook is het van belang dat elk project na afloop ook aan onze supportafdeling wordt overgedragen. Tot slot wil ik aangeven dat proactiviteit van mijn rol ook inhoudt dat we klanten bewust houden als er iets vervangen moet worden of als bepaalde support niet meer gegeven kan worden.’

Waarom koos jij voor Allinco?

‘Om twee belangrijke redenen. Allereerst omdat het een bedrijf is waarin ik geen hiërarchie ervaar. Laagdrempelig en een open cultuur is hoe ik het zou willen omschrijven. Op die manier zijn er weinig langlopende issues, we lossen problemen relatief snel op en houden niet van wachtrijen. Daarnaast kan ik al mijn ervaringen uitstekend bij Allinco kwijt en spreekt het mij ook enorm aan om samen te werken met professionele samenwerkingspartners.

Wil je net als Teun ons netwerk versterken?
Wie weet ben jij wel onze toekomstige collega. Klik hier voor de openstaande vacatures.

Meer weten over
dit onderwerp?

Vraag het onze specialist

Niels Verweij

Commercieel Directeur

Bekijk ook deze
gerelateerde artikelen

Blog
20-02
5
5 min. leestijd
Verbonden in innovatie
22-10
1
1 min. leestijd
12,5 jaar bij Allinco!