Maak kennis met Wesley Witlox

Wesley Witlox, Manager Service & Support, vertelt met passie over zijn vak: “Het allerleukst vind ik het contact met onze klanten én het team van Allinco Systems. We werken nauw samen om zo het beste resultaat voor de klant te behalen. Dat doen we met een groot productportfolio, wat we met een relatief klein team uitleveren en supporten. Daarbij staat de klant, maar zeker ook kennisdeling en elkaar inspireren, altijd centraal. En dat maakt dat wij zo’n goede samenwerking hebben (met de klant én elkaar) en dat iedereen welkom is in ons netwerk.”

Altijd nieuwe uitdaging
Zelfs als Wesley niet aan het werk is, houdt hij zich bezig met techniek: “Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. In mijn vrije tijd ben ik daarom – naast dat ik graag sport en leuke dingen met vrienden onderneem – altijd bezig met techniek. De mogelijkheden lijken eindeloos en elke dag komen er weer nieuwe technologieën bij. Daarbij kijk ik altijd wat ik voor onze klanten kan inzetten. Iedere (werk)dag is een nieuwe uitdaging. In onze branche weet je niet wat morgen brengt en dát maakt het zo dynamisch!”

Passie voor IT
Wesley is sinds april 2014 werkzaam bij Allinco Systems. “Nadat ik mijn Mbo-opleiding had afgerond, kon ik direct aan de slag bij een kleiner ICT bedrijf. Maar al snel vroeg ik mijzelf af: is dit het? Ik zocht naar meer verdieping en begon aan de studie Informatica aan de Hogeschool van Utrecht. Na mijn studie ging ik bij Allinco Systems als servicedesk medewerker aan de slag. Inmiddels, 4,5 jaar later, ben ik manager van de service- en supportafdeling. En samen met Robin, Niko en Niels vormen we het MT. Daar ben ik best trots op; dat mij deze kans is gegund. Ik ben blij dat ik de stap nam om een vervolgopleiding te doen en nu een vak uitoefen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.”

Samen groeien
Geen dag is hetzelfde voor Wesley. “Dagelijks stuur ik ons service- en supportteam aan. Een stuk begeleiding dat ik met veel plezier doe. Ik werk op dit moment bijvoorbeeld nauw samen met een collega die een jaar geleden bij ons begon. Het is mooi om te zien wat voor groei hij doormaakt, in zo’n korte tijd. Dat ik daar mijn steentje aan bij mag dragen, geeft mij energie. Net als het bedenken van mooie oplossingen voor de klant, samen met het team. Dat zijn voor mij redenen waarom ik iedere dag weer met enthousiasme naar het werk ga!”

Mensen zijn onmisbaar
Het contact met zijn collega’s onderling is onmisbaar. “Ik zou niet de hele dag in mijn eentje willen werken, het is juist belangrijk om midden in een organisatie te staan. En dat hoeft niet per se Allinco te zijn, maar dat kan net zo goed bij een klant zijn. Je moet wel het gevoel houden met de mensen waarmee je werkt. Pas dan neem je de juiste beslissingen.”

Ontspanning & goede sfeer
De sfeer bij Allinco is altijd goed. “We hebben korte lijnen, wat tot snelle oplossingen leidt. Naast hard werken is er altijd tijd voor ontspanning. Zo lunchen we bijvoorbeeld gezamenlijk en sluiten we de week af met een gezellige borrel. Ook is er ruimte voor uitjes tussendoor, zo ondernemen we een paar keer per jaar een activiteit met zijn allen. Bijvoorbeeld een BBQ om het begin van de zomer in te luiden. Ik hoop dat we dit blijven doen én dat we ons team verder laten groeien. Om zo onze kennis en kunde uit te bouwen, om het beste aan onze klanten te bieden.”

Wil jij meer weten over hoe het is om bij Allinco Systems te werken of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem dan vrijblijvend contact op en Wesley vertelt je graag meer!